Uppdatering 240301: Verkar inte vara helt löst för alla. Om ni fortfarande har problem, kontakta Telenor, de kan behöva justera sitt antennsystem per hushåll.
Uppdatering 240228; Detta verkar vara löst nu.
Info ifrån styrelsen:
Det är ett pågående ärende hos telenor! Inget är alltså klart. Varför några har fått SMS om att det skall vara åtgärdat hade dom inget svar på. Det kommer ut en tekniker idag som skall vara insatt i att detta är ett större problem i hela vårt område, inte på "enskilthushållsnivå..."
From nu behöver ni alltså INTE ringa in till supporten för att meddela att ni har något fel utan nu tar styrelsen(Jag/vi) över ärendet.
När vi sen får meddelande om att problemet skall vara åtgärdat lägger vi upp det här. Återkom då om problemet kvarstår efter div uppstarter etc. ni vet... ? Då tar vi tag i det igen.
Ledsen över att detta drabbat så många. Det är minst sagt dåligt ifrån telenors sida. Vi i styrelsen kommer att titta över våra rutiner(som det så fint heter!) men inte lätt att veta hur och vem osv man skall vända sig till i såna här stora ärendet.
Vi gör helt enkelt vad vi kan för att alla ska det så bra och fungerade det bara går.
MVH
Nikos Grünfeldt genom styrelsen.
(Återkommer som sagt så fort jag har någon uppdatering.